přehledy, statistiky, analýzy a další zajímavé informace nejen o developerském trhu

úterý 6. září 2016

2Q - Prodeje luxusního segmentu rostou v desítkách procent


Detailní pohled na cenové rozdělení prodávaných bytů ukazuje stejný trend jako segmentace nabídkového trhu. Posuny vzhůru se odehrávají pouze nad pomyslnou hranicí 60 000 Kč s DPH / m2 a slábnutí naopak pod ní. U skupiny prodávaných bytů je prozatím stále dominantní skupina bytů v rozmezí 50 - 60 000 s DPH / m2. V posledním období ale poklesla o 8 %, což by při opakování ve 3Q znamenalo posun cenového těžiště prodávaných bytů do stejného segmentu jako u nabízených.
Nejvýrazněji ve 2Q rostla skupina bytů 80 - 90 000 s DPH / m2, a to o 6 %.




Podstatný relativní růst nejdražších segmentů znázorňuje graf vývoje prodejů v detailních segmentech. Luxusních bytů s cenou 90 – 100 a nad 100 000 Kč s DPH / m2 se v posledním roce prodává shodně o 259 % více. Bytů o řád níže se prodává o 172 % více. Potvrzuje to pozitivní náladu zákazníků v zájmu o koupi bytů kvalitnějších a v prémiových lokalitách.

Meziročně v tomto ohledu zaznamenala největší propad skupina bytů mezi 40 – 50 000 Kč s DPH / m2 u kterých se nejedná o dvouciferné číslo jen z důvodu vysoké srovnávací hladiny. Z 525 prodaných bytů ve 2Q 2015 se prodeje zmenšily o více než polovinu (53 %) na 245. Nejlevnější segment zeslábl o 83 % (ze 140 na 24).




Nově (od 2Q 2015) jsme sestavili ukazatel, který zobrazuje detailnější rozložení nabídky do cenových skupin. Ty jsou vytvořeny v pravidelných intervalech po 10.000 Kč s DPH / m2 a ohraničené dvěma krajními extrémy (40.000 Kč s DPH / m2 a 100.000 Kč s DPH / m2)

Průměrnou cenu počítáme jako podíl Celkové nabídkové ceny s DPH za byt a podlahové plochy bytu uváděné developerem.

Žádné komentáře:

Okomentovat